معرفی غذاهای سنتی کرمانشاه 3

معرفی غذاهای سنتی کرمانشاه 3

معرفی غذاهای سنتی کرمانشاه 3

در این مقاله به معرفی بهترین غذاهای سنتی و محلی در شهر کرمانشاه می پردازیم. انواع آش ها، کباب ها، خورش های کرمانشاهی معرفی شده است. شهر کرمانشاه به لحاظ تاریخی از شهرهای بسیار مهم و ارزشمند ایران محسوب می شود. بناهای تاریخی مثل طاق بستان، کتیبه بیستون، معبد آناهیتا شهرت بالایی دارند.

نان کلانه

در اینجا به معرفی غذاهای سنتی کرمانشاه مثل نان کلانه خوشمزه می پردازیم. نان کلانه اگرچه به عنوان یک نان شناخته شده است اما در واقع یک میان وعده‌ی کامل است. برای تهیه‌ی این نان، از خمیر آرد گندم به همراه گیاه محلی به نام پیچک استفاده می‌شود. بعد به شکل نان بر روی ساج پخته می‌شود و سپس آن را کره یا روغن حیوانی چرب می‌کنند و به همراه دوغ یا ماست میل می‌کنند.

معرفی غذاهای سنتی کرمانشاه 3
معرفی غذاهای سنتی کرمانشاه 3

کوفته شیرین

کوفته‌ی شیرین یکی دیگر از طعم‌های متفاوت کرمانشاه است. این غذا که در ظاهر مانند کوفته معمولی است دارای طعم متفاوتی دارد. مواد اولیه این غذا شامل گوشت چرخ کرده، شکر، نعنا خشک، پیاز، سرکه و تخم مرغ است.

کوفته شیرین
کوفته شیرین

ونوشک پلو

ونوشک یا پسته کوهی میوه درختی است که در این منطقه وجود دارد. برای تهیه ونوشک پلو نیاز به ونوشک تازه ، برنج، گوشت چرخ کرده، رب گوجه فرنگی و زعفران است. طعم این غذا بسیار لذیذ است و یکی از غذاهای پرطرفدار کرمانشاهی است.

برای اطلاع از غذاهای سنتی دیگر کرمانشاه می توانید به لینک درج شده مراجعه کنید

معرفی غذاهای محلی کرمانشاه 1

معرفی غذاهای محلی کرمانشاه 2

معرفی غذاهای سنتی کرمانشاه 3 - ونوشک پلو
ونوشک پلو

والک پلو

برای طبخ والک پلو نیز از سبزی محلی استفاده می شود. والک نوعی سبزی با خواص بسیار است که به زبان محلی به آن کول می گویند. والک ماده اصلی والک پلوی کرمانشاهی است. مواد اولیه این غذا شامل زبان گوساله، برنج، روغن زیتون یا کرمانشاهی به همراه ادویه های مخصوص است. امروزه البته این غذا را با ماهی، مرغ و گوشت گوسفند نیز آماده می‌کنند.

معرفی غذاهای سنتی کرمانشاه 3 - والک پلو
والک پلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *