کتلت شیرازی

کتلت شیرازی یکی از غذاهای محلی استان فارس در جنوب ایران است. این غذا به عنوان یکی از غذاهای محلی اصیل استان فارس شناخته شده و روزگاری تنها در کلبه‌ها و خانه‌های مردم بومی پخته می‌شد. اما امروزه با استقبال جامعه و تبدیل شدن به یکی از غذاهای پرطرفدار در رستوران‌ها و کافه‌ها نیز ارائه می‌شود.

مواد لازم را پخت کتلت شیرازی

کتلت شیرازی
کتلت سیب زمینی بدون گوشت
مواد لازم برای 4 نفر
سیب زمینی ۱ کیلوگرم
زردچوبه ۱ قاشق چایخوری
پودر سیر ½ قاشق چایخوری
پودر پیاز ۱ قاشق غذاخوری سرخالی
پودر پاپریکا ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
آرد سوخاری و روغن به مقدار کافی

طرز پخت کتلت شیرازی یدون گوشت

برای تهیه کتلت شیرازی به روش بازاری، ابتدا سیب زمینی‌ها را می‌شوییم و سپس با دو لیوان آب و یک قاشق چایخوری نمک، در یک قابلمه مناسب قرار می‌دهیم. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم تا سیب زمینی‌ها بپزند.

در ابتدا، سیب زمینی ها را با گوشتکوب به شکلی کاملا له می کنیم. سپس، مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز، پاپریکا و زردچوبه را به کاسه اضافه می کنیم و با استفاده از پشت قاشق، ادویه ها را به خورد سیب زمینی اضافه می کنیم.

کتلت شیرازی
کتلت شیرازی

توجه: اگر می خواهید کتلت شیرازی سفارش بدهید از طریق شماره فست فود شیراز می توانید به لینک درج شده از سایت هیرو رستوران مراجعه کنید و به صورت تلفنی سفارش ثبت نمایید.

حالا باید تقریباً نصف لیوان آرد سوخاری را به آرامی به سیب زمینی اضافه کنید و همه را با قاشق مخلوط کنید تا آرد سوخاری به طور کامل در خورد سیب زمینی جا بگیرد. لطفاً به یاد داشته باشید که اگر آرد سوخاری کم باشد، کتلت‌ها هنگام سرخ کردن پخته نمی‌شوند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که بهتر است دستتان را کمی چرب کنید و مایه کتلت را با دست ورز دهید تا کاملاً منسجم شود. این کار باعث می‌شود احتمال وا کردن کتلت‌ها کمتر شود. سپس یک تابه مناسب را در حرارت بسیار ملایم قرار دهید.

حالا مقداری روغن را درون تابه ریخته و به خوبی داغ کنید. سپس به اندازه یک نارنجی از مایه کتلت برداشته و آن را به صورت لوزی در دستان خود شکل دهید. سپس با پشت دست قاشق، وسط آن را سوراخ کنید.

حالا کتلت‌ها را درون روغن داغ بریزید و به آن‌ها اجازه دهید که سرخ شوند. باید به یاد داشته باشید که حرارت زیر تابه باید کم باشد، اما روغن به خوبی داغ شده باشد. اگر حرارت زیر تابه زیاد باشد، مغز کتلت‌ها خام می‌ماند.

در این مرحله پس از اینکه دو طرف کتلت‌ها را سرخ کردید، آن‌ها را روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها به طور کامل جذب شود. در پایان، کتلت‌ها را با نان و مخلفات دلخواه سرو کنید.

برای مشاهده طرز تهیه مسقطی شیرازی به لینک درج شده مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *