طرز تهیه مسقطی شیرازی

یکی از دسرهای سنتی و خوشمزه ایرانی، مسقطی شیرازی است که اصالت آن به شهرستان لار در استان فارس باز می‌گردد. این دسر به عنوان یکی از تنقلات محبوب در کنار چای مصرف می‌شود و برای ایام مبارک رمضان نیز پیشنهاد می‌شود. با استفاده از موادی که در این دستور ذکر شده، می‌توانید حدوداً ۶ پرس مسقطی تهیه کنید.

طرز تهیه مسقطی شیرازی
طرز تهیه مسقطی شیرازی

مواد لازم برای مسقطی شیرازی

روغن ۱/۳ پیمانه
گلاب ۱ لیوان
شکر ۳ پیمانه
آب سرد ۶ لیوان
نشاسته گل ۱ پیمانه
زعفران به میزان لازم
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری یا جوهر لیمو
خلال پسته و بادام به اندازه کافی
طرز تهیه مسقطی شیرازی
طرز تهیه مسقطی شیرازی

توجه : برای خرید بهترین مسقطی های شیرازی میتوانید به لیست شیرینی فروشی شیراز مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

طرز تهیه مسقطی شیرازی

برای تهیه مسقطی شیرازی، باید ابتدا نشاسته را در یک ظرف قرار داده و دو پیمانه آب سرد را به آن افزود. سپس، باید منتظر بمانید تا نشاسته کاملاً در آب حل شود و سپس با استفاده از صافی، مخلوط آب و نشاسته را عبور دهید تا یکدست شود.

مرحله دوم، تهیه شربت است. برای این کار، ۴ پیمانه آب را در یک قابلمه قرار داده و شکر و آبلیمو یا جوهر را به آن اضافه کنید. سپس همه را خوب مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید تا شکر کاملاً حل شود. در این مرحله، باید دقت کنید که شربت بجوشد.

مرحله سوم، افزودن نشاسته به شربت است. بعد از آماده شدن نشاسته، آن را به شربت اضافه کرده و همزمان با همزدن مواد روی حرارت ملایم قرار دهید تا نشاسته قوام بگیرد و غلیظ شود.

مرحله چهارم، افزودن زعفران و گلاب به مواد است. پس از غلیظ شدن نشاسته، می‌توانید زعفران دم کرده را به مواد اضافه کنید تا رنگ مسقطی تر شود. در این مرحله نیز باید همراه با همزدن مواد، نشاسته را بهبود دهید تا غلیظ شود. سپس، گلاب و روغن را به مواد اضافه کرده و دوباره به خوبی هم بزنید تا مواد منسجم و یکدست شوند.

مرحله پنجم، پخت مسقطی شیرازی است. در این مرحله، بعد از غلیظ شدن مسقطی، می‌توانید به دلخواه خلال بادام تفت داده و به مواد اضافه کنید. سپس، باید یک قالب را با روغن چرب کرده و مواد را در آن قرار دهید. قالب حاوی مسقطی را سپس در یخچال قرار داده تا خودش را بگیرد. پس از این کار، می‌توانید مسقطی را از قالب بیرون آورده و به هر شکلی که دوست دارید برش داده و در ظرف مورد نظر قرار دهید.

اگر به دنبال طرز تهیه کتلت شیرازی هستید به لینک درج شده از سایت هیرو رستوران مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *