طرز تهیه فالوده شیرازی با رشته آماده خوشمزه و سریع

طرز تهیه فالوده شیرازی

در این مقاله طرز تهیه فالوده شیرازی با رشته آماده را به شما اعلام می کنیم. فالوده شیرازی یکی از دسرهای محبوب و سنتی شهر شیراز در جنوب ایران است. علاوه بر استفاده در به عنوان دسر، فالوده شیرازی همچنین به عنوان صبحانه و تنقلات نیز مصرف می‌شود. این دسر در میان مردم شیراز و مناطق اطراف بسیار محبوب است و یکی از غذاهایی است که گردشگران نیز عاشقش می‌شوند.

طرز تهیه فالوده شیرازی

پس از تهیه فالوده، می توانید با توجه به سلیقه خود، از مواد دیگری مانند آب لیموترش، آب آلبالو یا عرق نسترن  استفاده کنید. با ما همراه باشید تا درمورد طرز تهیه فالوده شیرازی را بخوانیم:

طرز تهیه فالوده شیرازی

مواد لازم فالوده شیرازی

مواد حجم
آب ۴ پیمانه
شکر ۲٫۵ پیمانه
گلاب ۱/۴ پیمانه
رشته فالوده ۱ بسته
آب لیموترش و شربت به مقدار لازم

نحوه پخت:

اولین مرحله، تهیه شربت است. برای این کار، آب و شکر را درون یک قابلمه قرار داده و آن را روی حرارت قرار دهید. حالتی که باید به دنبالش باشید این است که شکر کاملاً حل شود ولی نباید زیاد بجوشد. وقتی شروع به جوشیدن کرد و شکر حل شد، آن را از روی حرارت بردارید و گلاب را به آن اضافه کنید. سپس اجازه دهید تا خنک شود و آن را در یک کاسه استیل بریزید. سپس درب آن را بسته و آن را در فریزر قرار دهید تا یخ بزند.

مرحله دوم، جوشاندن فالوده است. برای این کار، درون یک قابلمه آب ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. سپس رشه فالوده را به آن اضافه کنید و برای ۷ دقیقه صبر کنید تا رشه ها نرم شوند. سپس آن را از قابلمه آبکش کرده و در یک کاسه یخ قرار دهید. با کمک یک آبکش، رشته های فالوده را داخل یخ و آب بریزید تا سفید شوند.

طرز تهیه فالوده شیرازی

اگر می خواهید با بهترین بستنی فروشی شیراز آشنا شوید می توانید به لینک درج شده از سایت هیرو رستوران مراجعه کنید.

مرحله سوم، تهیه فالوده فوری با رشته آماده است. برای این کار، شربت یخ زده را از فریزر خارج کرده و با قاشق پوره کنید. سپس یک ظرف استیل بگیرید و رشته ها را با شربت به صورت لایه روی هم بریزید و آن را هم بزنید. سپس ظرف را برای ۱ ساعت در فریزر قرار دهید. سپس با آب لیموترش تازه و شربت آلبالو، آن را سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *