طرز تهیه پیتزا استاف کراست ایتالیایی

طرز تهیه پیتزا استاف کراست ایتالیایی

طرز تهیه پیتزا استاف کراست ایتالیایی

پیتزا استاف کراست بسیار ساده می باشد و فقط خمیر آن است که مهم می باشد و بهتر است که خودتان آن را در خانه تهیه کنید تا لذیذتر شود. در این پیتزا می توانید از هر نوع موادی که دوست دارید استفاده کنید و تنها وجه تمایز این پیتزا با انواع دیگر آن در تهیه خمیر آن می باشد. همچنین در مورد این که طرز تهیه خمیر کراست چگونه است نیز پرداخته ایم.

مواد لازم برای تهیه پیتزا استاف کراست

  • آرد 4 و نیم لیوان
  • نمک 2 قاشق چای خوری
  • خمیر مایه 1 قاشق چای خوری
  • آب یخ دو لیوان
  • آرد ذرت به میزان لازم برای پاشیدن زیر خمیر
  • روغن زیتون 1 چهارم لیوان
پیتزا استاف کراست ایتالیایی
پیتزا ایتالیایی

طرز تهیه این پیتزا چیست؟

آرد و خمیر مایه و نمک را خوب مخلوط کنید و بعد روغن را کم کم به آن ها اضافه کنید. آبی که کنار دست خود دارید باید سرد باشد تا بتواند به پف کردن خمیر کمک کند.

مرتبا باید از آب استفاده کنید و دست خود را مرتب با آب خیس کنید تا خمیر به آن نچسبد.برای ورز دادن این خمیر نیازی به مشت کردن نمی باشد و تنها کافی است انگشتان دست خود را در حالت نیمه باز بگیرید و خمیر را مخلوط کنید.

خمیر را یا یک دست نگه دارید و با مشت به سمت دیگر بکشید و جمع کنید. این کار را چندین بار انجام دهید. بعد از ورز داده شدن خمیر باید به صورت لاستیکی و چسبناک در بیاید.

خمیر را درون یک ظرف شیشه ای بگذارید و روی آن را با استفاده از یک پارچه و یا پلاستیک بپوشانید. دو ساعت باید به خمیر استراحت بدهید.

بعد از دو ساعت خمیر را بردارید و آن را به چهار قسمت تقسیم کنید. یک قسمت را بردارید و آن را باز کنید و مواد لازم را هر طور که دوست دارید روی خمیر بچینید. قبل از چیدن یادتان باشد که دور خمیر با با پیتزا پر کرده و آن را لول کنید.

فر را از قبل گرم کنید و سنی فر را قبل از گرم کردن خارج کنید.اجازه بدهید فر گرم شود و بعد به آرامی مقداری آرد بر روی سینی فر بریزید و خمیر پیتزا را روی آن انتقال بدهید.

در طرز تهیه پیتزا استاف کراست یادتان باشد که قبل از گرم شدن فر نباید پیتزا را درون فر بگذارید. حدودا ۲۰ الی ۴۰ دقیقه زمان لازم است تا پیتزای شما آماده شود.

شاید بخواهید طرز تهیه پیتزا مارگاریتا را بخوانید

طرز تهیه پیتزا استاف کراست ایتالیایی
طرز تهیه پیتزا استاف کراست ایتالیایی

پیتزا استاف کراست در شیراز

برای این که بتوانید بهترین پیتزای استاف کراست را امتحان کنید بهتر است به سراغ پیتزا فروشی های شیراز بروید یا اینکه به سراغ رستوران های ایتالیایی بروید. اما پیتزا ناپل که شعب مختلفی در شیراز دارد می توانید یکی از بهترین گزینه برای این پیتزا می باشد.

پیتزا ناپل؛ شیراز، بلوار نیایش 07136540921، شیراز، بلوار قدوسی غربی 07136272446 ، شیراز، چنچنه 07132298411

نکات طلایی پخت این پیتزا

  1. برای پخت این پیتزا نحوه درست کردن خمیر است که مهم می باشد. این مواد مناسب برای خمیر 4 عدد پیتزا می باشد.
  2. می توانید باقی مانده خمیر پیتزا را ددر یک کیسه پلاستیکی در فریزر، فریز کنید و بعدا استفاده کنید.
  3. اگر خمیر پیتزا را یک روز زودتر درست کنید و اجازه دهید مقداری استراحت کند طعم بهتری دارد.
  4. مواد روی پیتزا را می توانید با توجه به سلیقه خود از گوشت یا فرآورده های گوشتی به همراه قارچ و فلفل دلمه ای و سایر موادی که دوست دارید پر کنید و به اندازه ای که دوست دارید از پنیر پیتزا استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *