چد نوع پیتزا داریم؟

انواع پیتزا

در این مقاله سعی داریم که انواع پیتزا را به شما معرفی کنیم. کدام پیتزا ها در ایران طرفدار بیشتر دارد ؟ چند نوع پیتزا در ایران داریم ؟ قیمت پیتزا ها معمولا چقدر می باشد و دیگر اطلاعات …

چند نوع پیتزا داریم؟

  • پیتزا آمریکایی
  • پیتزا ایتالیایی

برای کسب اطلاعات بیشتر به لیست بهترین پیتزا فروشی شیراز مراجعه کنید.

تفاوت پیتزا آمریکایی و ایتالیایی

پیتزا ایتالیایی بسیار ساده و کم پنیر می باشد و مواد زیادی هم روی آن قرار نگرفته است و برعکس پیتزا آمریکایی که پر از پنیر و مواد می باشد است.

خمیر پیتزا ایتالیایی معمولا اگر به روش سنتی درست شود در تنور و آتش پخته می شود و به همین خیلی نازک تر می باشد و معمولا با سبزیجات تازه مثل ریحان، پونه و فلفل تازه آماده می شود. خمیر پیتزا آمریکایی حجم بیشتر دارد و معمولا با پنیر، گوشت و سوسیس پوشیده می شود.

سس پیتزا آمریکایی معمولا همان سس کچاپ می باشد اما ایتالیایی ها ترکیب سبزیجات، روغن زیتون، ادویه پوره و سیر و ریحان می باشد.

در پیتزاهای پر از گوشت و مرغ و .. علاقه داریم حتما پیتزا های آمریکایی را انتخاب کنید.

طرز تهیه مک اند چیز چیست؟ به لینک درج شده مراجعه کنید.

چد نوع پیتزا داریم؟
چد نوع پیتزا داریم؟

انواع پیتزا

پیتزا مارگاریتا

پیتزا مارگاریتا پیتزای ایتالیایی می باشد که با گوجه، ریحان، نوعی سس مخصوص و با پنیر زیاد درست می‌شود یکی از اولین پیتزاهایی است که ایتالیایی‌ها درست کرده‌اند. این پیتزا را به افتخار ملکه مارگاریتا که در قرن نوزدهم و در ایتالیا سلطنت می‌کرد و به این غذا علاقمند شد، مارگاریتا صدا می‌کنند.

پیتزا مخصوص

پیتزا مخصوص به خاطر داشتن مخلفات زیاد مانند سوسیس، کالباس، قارچ، فلفل دلمه‌ای و… معروف است. معمولا طعم کالباس و پنیر در این پیتزاها طعم غالب است.

پیتزا مخلوط

ترکیب کالباس و سوسیس در پیتزا را احتمالا ما ایرانی‌ها ابداع کرده‌ایم. پیتزا مخلوط یکی از پرطرفدارترین انواع پیتزا در ایران است.

پیتزا پپرونی

کالباس تند با سس مخصوص و زیتون یکی از محبوب ترین پیتزا ها در سراسر دنیا می باشد.

پیتزا استیک

در پیتزا استیک فیله گوشت و سیر از مخلفات اصلی به حساب می آید. بعضی از فست فودها ورقه‌های گوشت را به صورت کامل روی پیتزا قرار می‌دهند و بعضی دیگر گوشت را رشته می‌کنند. گوشت، مزه غالب در پیتزا استیک است و معمولا به همراه زیتون، سیر و فلفل دلمه‌ای سرو می‌شوند.

پیتزا مرغ

فلیه مرغ، فلفل دلمه‌ای، زیتون و پنیر پیتزا ترکیب بسیار خوبی را به وجود آورده‌اند. طعم تند شده این پیتزا هم بسیار خوب است و برای کسانی که به غذاهای تند علاقه دارند، این پیتزا می‌تواند بسیار خوب باشد. در این پیتزا طعم فلفل دلمه‌ای و مرغ کاملا غالب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *