طرز تهیه واویشکا گیلانی

طرز تهیه واویشکا گیلانی

اگر علاقه مندید که غذا های محلی شهر های دیگر را یاد بگیرید و امتحان کنید، ما به شما پیشنهاد می هیم که طرز تهیه واویشکا گیلانی را یاد بگیرید و حتما امتحان کنید. در ادامه این مقاله اطلاعات کامل این غذای گیلانی لذیذ ارائه شده است.

طرز تهیه واویشکا گیلانی

مواد لازم برای تهیه واویشکا

مواد لازم برای تهیه واویشکا گیلانی برای 4 نفر:

  • گوشت چرخ کرده: 5000 گرم
  • پیاز بزرگ: 1 عدد
  • سیب زمینی متوسط: 5 عدد
  • گوجه فرنگی متوسط: 4 عدد
  • تخم مرغ: 4 عدد
  • رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  • آب جوش: نصف لیوان
  • نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

پس از آماده سازی مواد اولیه وقت آن است که برای آماده سازی این غذا دست به کار شویم.

بسیاری از رستوران های لوکس شیراز این غذا را در منو دارند و شما می توانید در این رستوران ها نیز این غذا را تهیه و نوش جان کنید.

طرز تهیه واویشکا گیلانی

طرز تهیه واویشکا گیلانی

  1. ابتدا پیاز را پوست کنده، بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. سپس در تابه ای مناسب مقداری روغن ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید.
  2. وقتی روغن داغ شد، پیازهای نگینی شده را به مدت 5 تا 7 دقیقه در آن تفت دهید تا شفاف و طلایی شوند. حالا فلفل و زردچوبه را هم اضافه کرده و کمی تفت دهید تا عطر آن ها بلند شود.
  3. در ادامه، گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید و با پیاز تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس به گوشت نمک اضافه کنید و مواد داخل تابه را خوب مخلوط کنید.
  4. گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. سپس گوجه فرنگی های خرد شده را به همراه رب گوجه فرنگی به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید.
  5. در ادامه، سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت مکعبی خرد کنید. سپس سیب زمینی های خرد شده را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید.
  6. در آخر، نصف لیوان آب جوش به تابه اضافه کنید و درب آن را بگذارید. اجازه دهید تا خورش به مدت ۴۵ دقیقه با حرارت ملایم بپزد و آب آن کشیده شود.
  7. وقتی خورش جا افتاد، یک تخم مرغ روی آن بشکنید و اجازه دهید تا تخم مرغ بپزد.

طرز تهیه واویشکا گیلانی

اگر در فامیلتان، تنها یک خانم رشتی داشته باشید، دیگر نیازی به تعریف درباره غذا‌های خوشمزه این دیار برای شما نیست! حتی اگر در عمرتان به رشت آمده و سری به رستوران‌های محلی‌اش زده باشید، باز هم کار ما را راحت کرده‌اید و لازم نیست درباره این بنویسم که چرا در زمان نوش جان کردن غذا‌های اصیل رشتی باید مراقب انگشتان دست‌تان باشید! در پرونده خوشمزه امروزمان، با انواع غذا‌های اصیل رشتی، چاشنی‌ها، شیرینی و نان‌های این خطه از کشورمان آشنا خواهید شد و اطلاعات جالبی درباره‌شان به دست خواهید آورد. برای یادگیری غذا های گیلانی می توانید به مجله آشپزی پی جو مراجعه کنید.

منبع پی جو

نکات مهم در طبخ واویشکا

  • برای تهیه واویشکا می توانید از گوشت چرخ کرده گوسفندی یا مخلوط گوشت گوسفندی و گوساله استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید واویشکای شما تندتر باشد، می توانید مقدار فلفل را بیشتر کنید.
  • می توانید به جای سیب زمینی از بادمجان یا لوبیا چیتی نیز استفاده کنید.

سرو کردن:

واویشکا را می توانید با برنج یا نان تازه سرو کنید. همچنین می توانید از سبزیجات خرد شده مانند جعفری یا پیازچه برای تزئین آن استفاده کنید.

معرفی واویشکا گیلانی . طرز تهیه واویشکا گیلانی برای علاقه مندان به طعم های متفاوت . راهنمای پخت مرحله به مرحله شیرینی های خوشمزه برای عید نوروز .

هرگونه کپی برداری از محتوای فوق بدون درج منبع سایت پیگرد قانونی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *