معرفی خوشمزه ترین غذاهای فرانسه

معرفی خوشمزه ترین غذاهای فرانسه

با تست بهترین غذاهای فرانسه، سفر شما به این کشور را به یادگاری فراموش نشدنی تر تبدیل می‌کند. همانطور که فرانسوی‌ها در زمینه‌های معماری، موسیقی، نقاشی و سینما استعداد خاصی دارند و هنر خود را به جهان پرداخته‌ اند، غذاهای پاریس و همچنین غذاهای محلی فرانسه نیز به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا فرهنگ خود را به صورت هنرمندانه‌ترین شکل ممکن برای مردمان و بازدیدکنندگان جهان به نمایش بگذارند. این متن به معرفی چندتا از بهترین و معروف‌ترین غذاهای فرانسه می‌پردازد.

بهترین غذاهای فرانسه کدام ها هستند؟

غذاهای مشهور فرانسه شامل انواع زیادی هستند و هر منطقه از این کشور غذای خاص خود را دارد؛ اما به طور کلی، بیشتر این غذاها را می‌توان در شهرها و مناطق مختلف فرانسه یافت. بهترین غذاهای فرانسه شامل سوپ پیاز، بوقیوس گاو، رتاتویی، کرپ، حلزون، کاکاو و بسیاری دیگر است. نکته مثبت درباره این غذاها این است که محبوبیت آن‌ها به حدی است که تفاوت چندانی بین غذاهای معروف پاریس و سایر مناطق وجود ندارد و همگی از بهترین غذاهای فرانسه به حساب می‌آیند و در اکثر رستوران‌ها و کافه‌ها قابل یافتن هستند.

معرفی خوشمزه ترین غذاهای فرانسه

کک او ون (Coq au vin)

این غذا به عنوان یکی از غذاهای نمادین و همینطور به عنوان یکی از بهترین غذاهای فرانسوی شناخته می شود. برخی منابع ادعا می کنند که تاریخ این غذا به زمان جولیو سزار برمی‌گردد و در آن زمان رخ داده است. برخی اعتقاد دارند که برای توهین و بی احترامی به سزار، یک خروس برایش ارسال شده است و در پاسخ، سزار ارسال کنندگان خروس را به شام دعوت می‌کند و خود خروس را به عنوان غذای اصلی می‌گذارد؛ البته باید گفت که این تاریخچه به طور قطعی تأیید نشده است. برخی دیگر کوک او وان را نتیجه تلاش آشپزی جولیو چایلد (julio child) می دانند. در کوک او وان معمولاً از گوشت مرغ یا خروس استفاده می شود و به همراه آن سیر، پیاز، بیکن، قارچ و سبزیجات دیگری نیز قرار می گیرد.

گوشت مرغ یا خروس را به مدت چند ساعت آبپز می کنند و با شراب قرمز سرو می کنند. نتیجه شبیه به یک خورشت می شود که معمولاً همراه با سیب زمینی یا پاستا سرو می شود. اگر اهمیت می دهید که غذایتان حلال باشد، باید بدانید که این غذا کاملاً در شراب قرمز پخته می شود و بیکنی که در کنار آن قرار می گیرد، از گوشت خوک استفاده می کند. به هر حال، این غذا یکی از غذاهای نمادین و محبوب در بین فرانسوی ها است.

معرفی خوشمزه ترین غذاهای فرانسه

سوپ پیاز یکی از غذاهای فرانسه (Onion Soup)

سوپ پیاز یکی از غذاهای مشهور پاریس و همچنین یکی از بهترین غذاهای فرانسه است. این سوپ در طی قرن 18 تا امروز همچنان محبوب و مورد توجه قرار دارد. در ابتدا، این سوپ به طور عمده توسط کشاورزان تهیه می‌شد، اما با گذشت زمان، طعم و لذیذی که دارد آن را بسیار جذاب و پرطرفدار کرده‌است. همانطور که از نامش پیداست، عنصر اصلی این سوپ پیاز است و کاراملی شدن آن به آن طعمی ویژه می‌بخشد. روی سوپ، آب گوشت گاو و پنیر آبشده قرار داده می‌شود و همراه با نان برشته، تجربه‌ای متنوع از طعم و مزه را به ارمغان می‌آورد. این سوپ نیازمند زمان طولانی برای آماده‌سازی است و به همین دلیل، مواد اولیه غذا به خوبی در سوپ جذابیت و خوشمزگی بخشیده و آن را به طعمی لذیذ تبدیل می‌کنند. سوپ پیاز در تمام فصول سال و به ویژه در روزهای سرد بسیار مناسب است.

معرفی خوشمزه ترین غذاهای فرانسه

حلزون (Escargot)

مشهور بودن حلزون به عنوان غذای محلی فرانسه امری که تعداد زیادی داستان درباره آن وجود دارد. برخی منابع می‌گویند که رومانیایی‌ها این غذا را به فرانسوی‌ها معرفی کرده‌اند و برخی دیگر تصور می‌کنند که لویی چهاردهم حلزون را به عنوان پیش‌غذا در یک مراسم مهمانی به میهمانانش تقدیم کرده و از آن زمان به عنوان یکی از غذاهای فرانسه شناخته شده است. البته داستان‌های دیگری نیز درباره این غذا وجود دارد که این موضوع را کاملاً محدود به دو داستان نمی‌کند.

عموماً حلزون با جعفری، کره، سیر و بعضی اوقات با سبزیجات دیگر پخته می‌شود. حلزون را معمولاً در صدفش می‌پزند و با استفاده از یک سیخ یا وسیله‌ای مشابه، محتوای درون صدف را بیرون می‌کشند و میل می‌کنند. همراه با این غذا، سس‌های متنوعی سرو می‌شود و حتی برخی اوقات حلزون به غذاهای دیگر هم اضافه می‌شود. اگرچه حلزون عموماً بعنوان پیش‌غذا معرفی می‌شود، اما طعم و محتوای آن می‌تواند آن را به یک غذای کامل تبدیل کند. با وجود تمام سس‌ها و طعم‌های اضافی، هنوز بسیاری حلزون را جزو خوشمزه‌ترین غذاهای فرانسه نمی‌دانند. اگر می خواهید بهترین غذای دریای در شیراز را نوش جان کنید حتما به صفحه درج بهترین رستوران های دریایی از سایت هیرو رستوران مراجعه کنید.

معرفی خوشمزه ترین غذاهای فرانسه

گوشت گاو بوگینیو (Beef Bourguignon)

این غذا اصالتاً شرق فرانسه تعلق دارد و سبکی خورشتی را داراست. در گذشته، این غذا یکی از غذاهای اصلی کشاورزان بوده است. امروزه، آن به یکی از غذاهای اصلی و شناخته شده فرانسه تبدیل شده است و جزو غذاهای معروف پاریس محسوب می‌شود. گوشت گاو بورگینیو نیز مانند کک او ون، به مراحل آماده شدن خود در شراب می‌پردازد. این گوشت برای چندین ساعت یا حتی دو روز در شراب قرمز می‌خواباند تا نرم شود و سپس با قارچ، سیر، بیکن و پیاز پخته یا آب‌پز می‌شود.

با اینکه این غذا از بهترین غذاهای فرانسه است، برای غذاهای حلال شناخته نمی‌شود. به علاوه، اغلب با سبزیجات فصلی، سیب‌زمینی و نان سرو می‌شود. بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند گوشت گاو بورگینیو را در خواستگاه اصلی آن، که یکی از زیباترین روستاهای شرق فرانسه است، سفارش دهند.

معرفی خوشمزه ترین غذاهای فرانسه

کیش لورن (Quiche Lorraine)

کیش لورن، یکی از مشهورترین و بهترین غذاهای فرانسه، به عنوان غذای اصلی یا پیش‌غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این غذا اصالت خود را به منطقه لورن نزدیک مرز آلمان بدهکار است که یکی از مناطق دیدنی زیبای فرانسه است. ترکیبی از خامه، تخم‌مرغ، شیر، جوز هندی، پنیر، پیاز و بیکن سبب می‌شود کیش لورن دارای طعم دودی خوشمزه ای باشد. در دهه 1950، این غذا در ایالات متحده آمریکا بسیار محبوب و پرطرفدار شد. علاوه بر این، روز ملی کیش لورن نیز وجود دارد که در بیستم مارس جشن گرفته می‌شود.

معرفی خوشمزه ترین غذاهای فرانسه

سوفله شکلات (Chocolate soufflé)

شما تا جایی که سفرتان به فرانسه هست کامل نمی‌شود، مگر اینکه سوفله شکلات را تجربه کنید! سوفله شکلات یک دسر است که از قرن 18 میلادی تا به امروز طرفداران زیادی دارد و تقریبا در بیشتر رستوران‌ها در سراسر جهان میتوان آن را پیدا کرد. کلمه سوفله به معنی دمیدن یا چسباندن است و این اسم نشان دهنده نحوه ساختار دسر مورد نظر است. پوسته‌ی است.

اگر به دنبال تست انواع سوفله های خوشمزه در شیراز هستید پیشنهاد می کنیم حتما سری به صفحه قنادی های شیراز بزنید.

خاصیتی نازک، لطیف و شکننده دارد که درون آن با شکلات پُر شده است. به خصوص از شکلات‌های فرانسوی استفاده میشود که برخی از آن‌ها بهترین نوع شکلات در جهان هستند. البته همه شکلات‌های استفاده شده در سوفله شیرین نیستند، بنابراین اگر برای شما این موضوع مهم است میتوانید قبل از سفارش این مسئله را پرسید. ما پیشنهاد میکنیم که سوفله شکلات را زمانی که گرم است و از فر خارج میکنند میل کنید تا بهترین لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *