طرز تهیه پاستا با سس آلفردو و مرغ

طرز تهیه پاستا با سس آلفردو و مرغ

طرز تهیه پاستا با سس آلفردو و مرغ

در این مقاله قصد داریم بهترین طرز تهیه پاستا با سس آلفردو و مرغ و شیر و قارچ را به شما آموزش بدهیم. پاستا پنه آلفردو یکی از خوشمزه ترین و شناخته شده ترین پاستاها که با سس آلفردو که یه سس سفید و کرمی و خوش طعم می باشد. پاستا با سس آلفردو یکی از غذای های اصلی ایتالیایی ها می باشد و در بیشتر رستوران های ایتالیایی نیز سرو می شود.

مواد لازم برای تهیه پاستا آلفردو با مرغ و قارچ

  • 200 گرم پاستا
  • 1 عدد سینه مرغ
  • 300 گرم قارچ
  • 1 پیمانه سس آلفردو
  • 1 قاشق چایخوری سیر رنده شده
  • 1 قاشق چایخوری پودر پاپریکا
  • 1/2 قاشق چایخوری پودر آویشن
  • 1/3 قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز
طرز تهیه پاستا با سس آلفردو و مرغ
طرز تهیه پاستا با سس آلفردو و مرغ

توجه : همانطور که می دانید پاستا در منو تمامی کافه شیراز قرار دارد، برای اطلاعات بیشتر می توانید به لینک درج شده از سایت هیرو رستوران مراجعه کنید.

مراحل تهیه پاستا پنه آلفردو با مرغ، شیر و قارچ

برای تهیه پاستا با سس آلفردو و مرغ ابتدا باید مرغ آغشته شده به ادویه را بپزیم.مرغ را خورد کرده با پابریکا، آویشن، سیر، فلفل قرمز کمی روغن و نمک در ماهیتابه ریخته و تفت می دهیم تا کامل به این ادویه ها آغشته شود.

سپس حرارت را کم کرده و درب ماهیتابه را می بندیم تا مرغ ها را کمی آب بندازن و بپزن و بعد از پختن در ماهیتابه رو باز میذاریم تا آب اضافه نیز برود.

برا آماده کردن قارچ ها آنها را به اندازه ای که دوست دارید خورد می کنیم و کره و نمک تفت می دهیم.

بهتر است قارچ ها آب نندازد و کوچک نشود پس بنابراین حرارت را از ابتدا زیاد کرده تا قارچ سرخ شده و آب پس ندهد. سپس مرغ های تفت داده شده را به قارچ اضافه می کنیم.

پاستا را داخل آب جوش ریخته تا نرم شود و آبکش می کنیم. بهتر است که به پاستا ها کمی روغن اضافه کنیم تا به یکدیگر نچسبد. از هر مدل پاستایی که دوست دارید می توانید استفاده کنید .

حالا پاستا آبکش شده را و سس آلفردو را به مرغ و قارچ اضافه کرده و مواد را به یکدیگر تفت می دهیم.
سپس حدود 1/3 لیوان شیر به پاستا اضافه کرده و مواد را تفت داده تا شیر جذب پاستا شود.اینگونه پاستا با سس آلفردو و مرغ خوشمزه تری داریم.

همچنین برای تهیه طرز تهیه پاستا آلانورما می توانید به لینک درج شده مراجعه کنید.

پاستا با سس آلفردو و مرغ

همچنین اگر می خواهید طرز تهیه سالاد مرغ یونانی را یاد بگیرید به لینک درج شده مراجعه کنید.

برای اطلاع از طرز تهیه سس آلفردو ادامه مطلب را بخوانید.

طرز تهیه سس آلفردو با خامه

سس آلفردو یکی از رکن های اصلی و مهم در طعم دادن به غذا می باشد. هرچقدر مواد غذایی با دستور و مواد مرغوب ساخته شده باشد اما طعم سس آن است به غذا روح می بخشد. برای تهیه پاستا با سس آلفردو و مرغ باید از این سس استفاده کنید. در ادامه به تهیه این سس خوشمزه می پردازیم.

مواد لازم برای تهیه سس آلفردو

  • ۴ قاقش غذاخوری پر خامه صبحانه
  • ۳۰ گرم کره
  • ۲ قاشق غذاخوری جعفری خورد شده
  • ۱ قاشق مرباخوری سیر رنده شده
  • ۳ قاشق غذاخوری پنیر پارمزان

طرز تهیه سس آلفردو

ابتدا باید کره رو داخل یک قابلمه کوچیک بریزیم و اجازه بدهیم تا با حرارت ملایم آب شود، فقط دقت کنین تا کره نسوزد. بعد از آب شدن کره خامه رو هم اضافه می کنیم و باز با حرارت ملایم کره و خامه رو هم بزنید تا خامه خوب با کره مخلوط و یکنواخت شود . فقط اجازه بدهید تا مخلوط کمی داغ شده ولی جوش نیاد.

حالا پنیر پارمزان رنده شده و سیر رنده شده رو هم اضافه می کینیم و سس رو مدام هم میزنیم تا ته نگیرد. همزدن رو ادامه میدهیم تا پنیر کاملا آب شده و باز مخلوط یکنواخت شود. در نهایت جعفری خورد کرده رو اضافه می کنیم و فقط در حد مخلوط شدن سس رو هم میزنیم و بعد شعله را خاموش می کینم. حالا سس ما آماده است و از آنجایی که پنیر پارمزان معمولا به اندازه کافی نمک دارد، سس به نمک بیشتر هم احتیاجی ندارد.

سس ما آماده است و می توانید از این سس در انواع پاستا ها مثل پاستا آلفردو با مرغ استفاده کنید.